Als nieuwe patiënt hebben we een aantal gegevens van je nodig, die je mee dient te nemen bij je eerste afspraak. Het gaat om een geldig legitimatiebewijs en je verzekeringspasje.
Je medische dossier is gekoppeld aan je BSN-nummer. Daarom is inschrijving bij onze tandartspraktijk alleen mogelijk met een geldig BSN-nummer.
Heb je een geheim woonadres of woon je in het buitenland? Dan hebben we ter controle een recente brief van een erkende afzender nodig, zoals de Belastingdienst, gemeente of bank.
Wijzigingen in je persoonlijke gegevens, zoals een andere verzekering, huisadres, telefoonnummer of e-mail, dien je altijd zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dat kan telefonisch of aan de balie.
Tijdens je eerste bezoek verzoeken wij je een vragenlijst in te vullen met betrekking tot je gezondheid en eventueel medicijngebruik. Het is belangrijk dat je deze vragenlijst volledig en naar waarheid invult. Sommige behandelingen kunnen een gezondheidsrisico met zich meebrengen. Op deze manier kunnen we complicaties voorkomen.
Wijzigingen in je gezondheid (ook zwangerschap) en medicijngebruik dien je altijd aan ons door te geven. Dat kan telefonisch of aan de balie.
Wijzigingen in adres-, verzekering-, telefoon- en medische gegevens gelieve (tijdig) aan de balie of per telefoon doorgeven. Wanneer er veranderingen zijn in uw medicatie of wanneer u zwanger bent, vergeet dit dan niet door te geven aan uw tandarts.
Eerste afspraak (intake)
Zodra je staat ingeschreven, nemen wij contact met je op voor de eerste afspraak of intake. Om hoge kwaliteit mondzorg te kunnen bieden, is het belangrijk om eerst een goed beeld te krijgen van je algemene mondgezondheid en jouw wensen. Tijdens de intake:
Maak je kennis met je vaste behandelende tandarts.
Brengen we jouw wensen en behoeften in kaart.
Brengen we de algehele gezondheid van je gebit in beeld met een klinisch en röntgenologisch onderzoek.
Spreken we het behandelplan door.
Let op: aan de intake zijn kosten verbonden, net zoals bij ieder andere afspraak.
Afspraak verzetten of annuleren
Een afspraak verzetten of annuleren kan altijd, maar dient wel tijdig te gebeuren. Afspraken kunnen uiterlijk 48 uur (2 werkdagen) van te voren kosteloos worden verzet/geannuleerd. Bij een niet-nagekomen afspraak, brengen wij de voor jou gereserveerde behandeltijd in rekening. Daarvoor geldt een vergoeding van € 10 per 5 minuten.
Afspraken en behandelingen
In onze tandartspraktijk ligt de focus op het zo lang mogelijk behouden van het eigen gebit. Wij werken dan ook preventief en voorkomen kwalen liever dan dat we ze genezen. Een halfjaarlijks bezoek voor controle is noodzakelijk om dit te kunnen waarborgen. Daarom plannen wij na iedere halfjaarlijkse controle, direct de volgende afspraak in.
De controle-afspraken combineren wij over het algemeen met gebitsreiniging door onze mondhygiënist of preventiemedewerker. Tijdens de halfjaarlijkse controle is er in principe geen tijd voor vervolgbehandelingen. Zo nodig maken we daarvoor een vervolgafspraak.
Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Daarvoor is het belangrijk om op tijd aanwezig te zijn. Bij te laat verschijnen, loop je het risico dat we de behandeling niet geheel volgens planning kunnen voltooien of zelfs moeten annuleren.
Overige regels
In onze praktijk zijn huisdieren niet toegestaan.
Kinderen tot 10 jaar moeten altijd begeleid worden door een ouder of volwassene.
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal en raden je aan je spullen niet onbewaakt achter te laten.
Binnen onze praktijk zijn verschillende specialisten werkzaam. Het is mogelijk om je voorkeur voor een behandelaar kenbaar te maken. In principe heb je altijd een vaste behandelaar. Mocht hij of zij onverhoopt afwezig zijn, dan kan het voorkomen dat jouw afspraak wordt waargenomen door een collega. Indien mogelijk laten we dat van tevoren weten.
Wij werken volgens afspraak en proberen de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Toch kan het voorkomen dat je langer moet wachten doordat sommige patiënten meer tijd vragen dan was voorzien of omdat er spoedeisende behandelingen tussendoor komen. Wij vragen hiervoor je begrip en houden je zo goed mogelijk op de hoogte.
Niet toegestaan in de praktijk
huisdieren;
roken, alcoholische dranken en drugsgebruik;
onverpakte voedselwaren en eten;
zonder toestemming fotograferen, filmen of geluidsopname maken;
agressieve uitingen en handelingen (lees hieronder verder).
Agressie
Geen enkele vorm van verbale of fysieke agressie is acceptabel.
Bij verbale agressie kunt u denken aan schelden, dreigen of schreeuwen.
Fysieke agressie betekent elke ongewenste vorm van aanraking, zoals duwen, trekken of slaan. Ook slaan of schoppen tegen meubilair of muren/deuren/ramen vallen onder fysieke agressie.
Bij aanhoudende verbale agressie zal de praktijkmedewerker de verbinding verbreken. Bij ernstige verbale agressie wordt aangifte gedaan bij de politie.
Fysiek/lichamelijk geweld is onacceptabel en de politie zal altijd worden ingeschakeld. Als gevolg hiervan kan de huisarts de behandelrelatie opzeggen. Hier hoeft geen waarschuwing aan vooraf te zijn gegaan.
Kosten door beschadiging van de inventaris worden op de dader verhaald.